Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag24.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Honesty tappar Scandic

Publicerad: 21 December 2016, 12:19

Frippe Stenberg, Vice President Brand & Guest journey på Scandic

Scandic väljer Tillsammans och systerbyrån Folket som nya byråer. Därmed tappar Honesty en långvarig kund. Det skriver Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

TillsammansTillsammans SthlmScandicFolket

Tillsammans och Folket blir hotellkedjans nya huvudbyrå respektive produktionsbyrå. Bakom byråbytet ligger att Scandic under Frippe Stenberg som nytillträdd Vice President Brand & Guest journey vill satsa mer digitalt.

Frippe Stenberg förklarar för Dagens Media varför han väljer Folket och Tillsammans som nya samarbetspartners.

– Den set-upen passar oss väldigt bra, de har en kreativ höjd, en digital profil och tänker i lite andra banor. Vi kommer jobba nära varandra nåde nordiskt och lokalt, det gör också att det är en bra match.

Honetys vd och grundare Walter Naeslund kommenterar kundtappet:

– Honesty har en tydlig vision för framtiden där vi bygger reklamkapital genom långsiktiga seriekoncept. Det betyder att vi är rätt byrå för vissa kunder, men inte för alla. Vi är glada över att Scandic har hittat en byrå som passar dem och önskar dem båda all lycka framåt.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.