Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Honesty tar hem Loka

Publicerad: 30 Juni 2016, 14:08

Resumé rapporterade nyligen att Loka är på byråjakt. Nu står det klart att dryckesmärket väljer Honesty.


Ämnen i artikeln:

SpendrupsReklambyråerHonestyLoka

I början av veckan kom nyheten att Loka droppar sin byrån TBWA för att istället leta efter en ny parter. Det visar sig nu att byråvalet låg nära i tiden. I dag berättar nämligen Spendrups att Honesty tar över uppdraget att marknadsföra vattenvarumärket.

– Efter ett grundligt pitch-förfarande har vi valt Honesty. De har visat på en nytänkande strategi framåt för Loka med fin kreativ höjd men också ett annorlunda sätt att se på produktion inhouse. Vi ser nu fram emot ett spännande samarbete, säger Anna Lidström, marknadschef för alkoholfritt och cider på Spendrups, i ett pressmeddelande.

Loka anlitar även Holy för aktivering i digitala och sociala medier och Håkansson United för aktivering kring projektet Loka Heroes. Samarbetet med Honesty startar efter sommaren.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.