Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

House of Friends startar ny byrå

Publicerad: 18 Oktober 2017, 08:16

Mattias Andersson kommer att driva House of Friends nya erbjudande.

House of Friends rekryterar Mattias Anderson, Head of CRM analytics på Scandinavia Airlines för att bygga byrågruppens marketing automation-verksamhet.


Ämnen i artikeln:

CRMReklambyråerHouse of FriendsAutomatiserad reklamAutomatisering

House of Friends startar en ny marketing automationbyrå. Den nya byrån kommer att heta Friends & Insights och ersätter koncernens tidigare byrå med samma namn. Den nya byrån kommer i ett första skede att ägas till 50 procent av House of Friends och till 50 procent av Mattias Andersson med personal.

House of Friends har en option att förvärva 100 procent av aktierna i Friends & Insights inom det närmaste året.

– F&I bli en datadriven konsultbyrå med insikt som startpunkt för att utveckla automatiserad kommunikation på kundens villkor. Insikt om kunden är det centrala för oss när vi rådger och skapar lösningar inom marketing tech & automation, analytiska insikter och kommunikation, säger Mattias Andersson, tillträdande vd för Friends & Insights i en kommentar.

Magnus Widgren, koncernchef på House of Friends kommenterar:

– Marketing automation är vårt starkaste tillväxtområde och Mattias Andersson är en av de absolut främsta inom området och runt honom bygger vi nu HofFs och kanske även Sveriges mest intressanta MA-byrå. För oss som koncern innebär satsningen att vårt erbjudande blir unikt på den Skandinaviska marknaden. Ingen annan aktör kan kombinera strategisk kreativitet med taktisk automatisering.

Kunder från starten är bland andra Röda Korset och C More.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.