fredag2 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Humla väljer Tillsammans Sthlm för ny lanseringskampanj för ”Humlakortet”

Publicerad: 31 mars 2023, 13:26

Tillsammans Sthlm blir byrån för fintechbolaget Humlas senaste kampanj.

Ämnen i artikeln:

NyheterByråvalTillsammans SthlmAxel JohnsonKampanjPR-kampanjReklamkampanj

Vilma Pettersson

vilma.pettersson@dagensmedia.se


Finanstechbolaget Humla har varit i intensiva upphandlingar under det föregående året. Bolaget som backas upp av Axel Johnson har nu tagit in en byrå för strategi och kreativ kommunikation. 

Det blev Tillsammans Stockholm som fick uppdraget. Inför lanseringen av ”Humlakortet” har byrån tagit fram en animerad reklamfilm tillsammans med deras systerbyrå Kompis Sthlm. Den filmen är huvudenheten för den första lanseringen.

– Vårt mål i hela arbetet med Humla och Humlakortet har varit att lägga grunden för en lite mjukare och mänskligare aktör, som bryter de ganska hårda och i många fall manligt inriktade uttrycken för hur finansiella tjänster och betalkort ska vara, fortsätter Lotta Mårlind, Creative Director på Tillsammans Sthlm.

Humlakortet är ett debitkort som ska belöna ansvarfullt konsumerande. Något som Humla med sina finansiella tjänster fokuserar på.  

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Tillsammans Sthlm:

Creative Director: Lotta Målind

Kundansvarig: Johan Falk

Kreatörer: Evelina Nevréus,

Ellen Kingfors, Rachel La Chenardière

Produktionsledare: Heléne Daniels

 

Kompis Sthlm:

Motion: Elke Owens, Pontus Landelius

Form: Veronica Sokolow

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev