Byråval
Humla väljer Tillsammans Sthlm för ny lanseringskampanj för ”Humlakortet”
Publicerad: 31 mars 2023, 13:26
Tillsammans Sthlm blir byrån för fintechbolaget Humlas senaste kampanj.
Finanstechbolaget Humla har varit i intensiva upphandlingar under det föregående året. Bolaget som backas upp av Axel Johnson har nu tagit in en byrå för strategi och kreativ kommunikation.
Det blev Tillsammans Stockholm som fick uppdraget. Inför lanseringen av ”Humlakortet” har byrån tagit fram en animerad reklamfilm tillsammans med deras systerbyrå Kompis Sthlm. Den filmen är huvudenheten för den första lanseringen.
– Vårt mål i hela arbetet med Humla och Humlakortet har varit att lägga grunden för en lite mjukare och mänskligare aktör, som bryter de ganska hårda och i många fall manligt inriktade uttrycken för hur finansiella tjänster och betalkort ska vara, fortsätter Lotta Mårlind, Creative Director på Tillsammans Sthlm.
Humlakortet är ett debitkort som ska belöna ansvarfullt konsumerande. Något som Humla med sina finansiella tjänster fokuserar på.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Tillsammans Sthlm:
Creative Director: Lotta Målind
Kundansvarig: Johan Falk
Kreatörer: Evelina Nevréus,
Ellen Kingfors, Rachel La Chenardière
Produktionsledare: Heléne Daniels
Kompis Sthlm:
Motion: Elke Owens, Pontus Landelius
Form: Veronica Sokolow