Byråval
Hundstallet väljer New Normal: ”Besitter talang vi behöver”
Publicerad: 17 juli 2023, 11:00
Hundstallet har valt New Normal som ny byrå. Johan Henriksson, Lisa Sjöstrand, New Normal, samt Per Leander, Hundstallet, Astrid Littorin, New Normal och Johnny Kroneld, Hundstallet.
Foto: Pressbild
Hundstallet har avslutat en byråpitch och nu samarbete med New Normal.
– Helt rätt för uppdraget, säger Johnny Kroneld, kommunikation- och insamlingschef på Hundstallet.
Hundstallet, Svenska Hundskyddsföreningen har nyligen valt ny byrå för organisationens målgrupps, och varumärkesarbete. Valet föll på New Normal som ska ta fram ett nytt kommunikationskoncept åt organisationen.
– Vi kommer från en lång och spännande process gällande reklambyrå och landade med New Normal som är helt rätt för uppdraget, det finns högt satta mål finns på både organisationen och byråpartners med hundvälfärden som högsta prio, säger Johnny Kroneld, kommunikation- och insamlingschef på Hundstallet, och fortsätter:
– New Normal besitter just den strategiska och innovativa talangen som Hundstallets team behöver och nu ska det även matchas med partnerskap med samma talang inom mediestrategi och mediesatsningar. Pitchen kan landa på ett antal olika sätt utifrån behoven och New Normal samt övriga existerande partnerbyråer är högst delaktiga arbetet med denna.
Hundstallets generalsekreterare Per Leander beskriver New Normal som den perfekta partnern:
– Hundstallet har gjort en gedigen upphandling där New Normal vann, vi står nu inför en spännande fas i vår 115 åriga historia där vi ska stärka vårt varumärke och utöver att omplacera hundar, även börja med opinionsbildning kring hundvälfärd, säger han.
Hundstallet har också inlett ett samarbete med Dolk Agency för influencersamarbeten.