Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Husqvarna väljer House of Radon

Publicerad: 8 Juli 2020, 07:08

Från vänster: Martina Borgman från Husqvarna, Agnes Ahlstedt från Radon, Johanna Englert från Husqvarna sedan Magnus Klang, Erik Skånmyr Hero och Sofia Kocken, alla från Radon.

Foto: Press

House of Radon blir Husqvarnas nya globala huvudbyrå.


Ämnen i artikeln:

HusqvarnaHouse of Radon

Valet på den kreativa byrån House of Radon som trädgårdsbolaget Husqvarnas nya globala huvudbyrå kommer efter en omfattande pitch-process, enligt ett pressmeddelande. 

House of Radon ansvarar för samtliga marknader för delen som riktar sig mot slutkonsument. Husqvarna, som är stora inom segmentet skogs-, park- och trädgårdsprodukter, säljer sina varor i fler än 100 länder. 

– Modern storytelling, fingertoppskänsla för digitalt och förtjänat samt en stark ”team spirit” och erfarenhet i att leda globala kunder var några av de viktigaste drivkrafterna som fick oss att välja House of Radon som huvudbyrå, säger Martina Borgman, global CX & marketing director, consumer inom Husqvarna-divisionen, i pressmeddelandet. 

Samarbetet drog i gång redan i februari, och inleds med att skapa ett långsiktigt koncept anpassat för Husqvarnas marknader, samt en ny kommunikationsplattform. 

– Det här är ett varumärke som de flesta har en relation till och som verkligen levererar på kvalitet. Vilket gör det till ett väldigt spännande varumärke att jobba med. Intresset för trädgård har ökat enormt senaste åren, inte minst bland de yngre målgrupperna. En av anledningarna till det kan vara att vi idag spenderar 50 procent mer tid inomhus än vad våra föräldrars generation gjorde vilket såklart spär på vår längtan att komma ut i det gröna, säger Sofia Kocken, vd på House of Radon.

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

HusqvarnaHouse of Radon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.