Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Hux Flux så bytte de mediebyrå

Publicerad: 6 Mars 2015, 11:15

Actavis får ny mediebyrå

Läkemedelsföretaget Actavis, som bland annat äger varumärket Flux, byter mediebyrå. Starcom ersätts av Bizkit Wisely och samarbetet omfattar Norden och alla typer av media.


Ämnen i artikeln:

StarcomMediebyråerBizkit Wisely

– Vi har sökt en byrå som med utgångspunkt från Stockholm täcker hela Norden och som dessutom har hög digital kompetens där alla onlinemöjligheter prövas i dynamik med offlinemiljön. Detta tycker vi att Bizkit gör på ett positivt vis, säger Magnus Nylén, Nordic Marketing Director OTC på Actavis, i ett pressmeddelande.

Actavis utvecklar, tillverkar och säljer generiska läkemedel och finns i 60 länder. Några av varumärkena är Flux flourskölj och hudvårdsserien Decubal.

Tanken med det nya byråvalet är att stärka det egna varumärket och att driva den dagliga försäljningen i butik med ett byråstöd i alla nordiska länder.

– Vi är glada och stolta över att få samarbeta med Actavis. Det är ett spännande företag med professionella medarbetare och intressanta produkter. För oss som är en lite annorlunda hybridbyrå är det också ett kvitto på att det nya hybridtänket gillas av marknaden och att vår nordiska plattform står sig stark och skiljer ut sig i konkurrensen. Det är roligt och känns som en framtidsposition, säger Johan Eidmann, vd och grundare av Bizkit Wisely.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.