Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Hyundai samlar kommunikationen

Publicerad: 20 April 2015, 13:48

Hyundai Santa Fe.

Bilmärket Hyundai samlar all kommunikation hos hybridbyrån Bizkit Wisely.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerHyundaiMediebyråerBizkit Wisely

Bizkit Wisely har arbetat med Hyundai sedan 2010, men då som mediebyråpartner. Nu axlar de helhetsansvaret över all kommunikation.

– Det är superstort för oss och ett stort erkännande på att vår hybridbyråtanke är rätt för framtiden med alla dessa kompetenser samlade och integrerade på ett ställe, med ett kundteam som kan genomföra allt på ett samlat sätt åt våra kunder säger Johan Eidmann, vd och grundare av Bizkit Wisely, i ett pressmeddelande.

Byrån kommer att ansvara för kommunikationen i såväl köpta som egna kanaler. Bakgrunden är att traditionell reklam spelar en mindre viktig roll, medan annan typ av kommunikation som sajt, Facebook-sida och CRM blir mer centralt.

–  Dessa saker får större och större betydelse för vår affär, och därför har det blivit naturligt att Bizkit Wisely även får lead för kommunikationen. Världen förändras och även vi på Hyundai, kommenterar Roland Bägén, marknadsdirektör på Hyundai.

Hyundais team hos Bizkit Wisely leds av Jenny Leeb ihop med Rickard Bröms.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.