Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

ICA Banken väljer TBWA

Publicerad: 10 december 2018, 13:04

Per Olholt, projektledare TBWA, Mattias Olofsson, Ansvarig kundsinsikt, ICA Banken Pia Widell Cordén, Marknadschef ICA Banken, Henrik Agnehall, Ansvarig Extern kommunikation, ICA Banken, Carl-Johan Schultz, Planner

TBWA blir ICA Bankens nya strategiska reklambyrå.


Ämnen i artikeln:

ByråvalTBWA Stockholm

ICA Banken står inför en ompositionering gentemot sina kunder. Under hösten har man gått igenom byråvalsprocess och har nu landat i att inleda ett strategiskt samarbete med reklambyrån TBWA.

– Det är verkligen roligt att vi nu påbörjar denna resa med att tydligt positionera ICA Banken på marknaden. Jag är övertygad om att TBWA med sin erfarenhet och kreativa höjd kommer att göra ett riktigt bra jobb, säger Pia Widell Cordén, marknadschef på ICA Banken.

– Vi otroligt stolta och glada över förtroendet som vi fått i att få vara en del av att utveckla ICA Banken framåt. Det finns en inneboende kraft i hur ICA Banken uttrycker och formulerar sin verksamhet som vi, tillsammans med dem, vill utveckla och uttrycka i kommunikationen. Vi tror att det finns ett stort behov av en bank med ett annorlunda sätt att se och bemöta sina kunder på, säger Per Olholt, kundansvarig projektledare på TBWA.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ByråvalTBWA Stockholm

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.