Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Ikano väljer Round & Round – lanserar nytt koncept

Publicerad: 19 Januari 2017, 13:46

Bild från Ikanos nya film.

"Because life happens" heter Ikano Banks nya kommunikationskoncept som är framtaget av Round & Round. Det lanseras i veckan.


Ämnen i artikeln:

Round & RoundPR-ByråerIkano Bank

Konceptet rullas ut globalt och syftet är att fylla varumärket med värden.

– Vi har fram till nu fokuserat på taktisk kommunikation och primärt pratat om våra produkter. Med nya konceptet kommer vi ha möjlighet att jobba mer emotionellt och långsiktigt, säger Johanna Andrén, marknadschef på Ikano Bank i en kommentar.

Den uppmärksamme kan inte låta bli att lägga märke till likheten mellan namnet på Ikano Banks nya kommunikationskoncept och Ikeas hyllade "Där livet händer", framtagen av Åkestam Holst. Den logiska förklaringen till det är att Round & Round ingår i samma nätverk som Åkestam Holst, NOA. Och att Ikano Bank ägs av samma ägare som Ikea.

– "Because life happens" utgår från stora och små förändringar i livet, med fokus på det som man kanske inte alltid räknat med ska hända. Med konceptet vill vi visa att Ikano Bank utgår från sina kunders liv snarare än det strikt finansiella perspektivet, säger Jacob Stjärne, kundansvarig projektledare på Round & Round.

Ikano Bank valde att inleda ett samarbete med Round & Round i somras, efter att de jobbat med Doe Blomberg Gottberg i drygt ett år.

Arbetsgrupp:
Byrå: Round & Round

Ikano Bank
Johanna Andrén, Head of Marketing Sweden
Lena Leide, Strategic marketing project manager Sweden
Catherine Reimer, Strategic marketing project manager Sweden
Carl Henrik Josephson, International External Communication Manager
Chantal Jonkergouw, Head of International Brand & Communication
Amanda Hansson, Content Creator & Marketer
Sune Meijding, Head of D2C Denmark
Michael Warburg, External Communication Denmark

New Land:
Nicklas Larsson, Regissör
Erik Thorell, Exekutiv producent
Joel Rostmark, Producent
Mattias Rudh, DOP

Evidence: Fredrik Erlandsson och My Unosson

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.