Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag27.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

IKEA går från Grayling till Friends Agenda

Publicerad: 20 Mars 2015, 09:20

Sara Leffler Morge

Foto: Pressbild

När det blev dags för möbeljätten att byta pr-byrå föll valet på Friends Agenda. Uppdraget blir att hjälpa IKEA Sverige med corporate PR, internkommunikation och Public Affairs.


Ämnen i artikeln:

Friends AgendaSara Leffler MorgeGraylingIkea

Tina Kardum Funnemark, pr och kommunikationschef för IKEA Sverige, berättar hur de tänkte kring valet av byrå.

– Att valet föll på Friends Agenda beror på att de visade på en unik träffsäkerhet, hög kompetens och trovärdighet men också på värme, prestigelöshet, enormt engagemang och starka värderingar förenliga med våra.

Friends Agenda utsågs nyligen, för andra året i rad, till "årets byrå" i Regis och Dagens Industris branschtävling. På byrån är glädjen över uppdraget stor.

– Vi är självklart väldigt glada över att få förtroende från ett företag som gång på gång har skrivit kommunikationshistoria och i dag är ett av världens starkaste varumärken, säger pr- och varumärkesbyrån Friends Agendas vd Sara Leffler Morge.

I ett pressmeddelande beskriver Sara Leffler Morge IKEA som en drömkund till byrån. Hon säger att möbeljättens värden är avgörande för en framgångsrik kommunikation: en stark bas i verksamheten, ödmjukhet och en stark positiv tro på förmågan att ständigt finna nya vägar och utvecklas genom utmaningar.

Linnéa Kihlström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.