Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Ikea letar mediebyrå internationellt

Publicerad: 2 mars 2016, 10:03

Nu går Ikea ut i en global pitch för att hitta en mediebyrå. Uppdraget är värt omkring 400 miljoner euro, alltså omkring 3,7 miljarder svenska kronor, enligt en uppskattning av Campaign.


Ämnen i artikeln:

Ikea

Det står inte klart om Ikea, i och med pitchen, har tänkt dra ner på antalet mediebyråer på en global nivå. I dag jobbar de nämligen tillsammans med fem stycken, varav den med störst uppdrag är WPP:s Group M.

– Som en del i att förbättra våra medieval och vår marknadsföring, utvärderar vi fortlöpande våra samarbeten för att säkerställa att vi har de bästa möjliga relationerna med de bästa byråerna, säger en talesperson för Ikea, enligt Campaign.

ID Comm ska hjälpa Ikea med pitchen.

Yasmine Winberg

Chefredaktör och ansvarig utgivare

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Ikea

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.