Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Ikea uppges vara i pitch i Storbritannien

Publicerad: 25 oktober 2022, 09:29

Ikea.

Foto: Janerik Henriksson/TT

Ikea utvärderar sitt samarbete med Mother i Storbritannien, enligt Campaign. Ikea uppger att då och då utvärderar sina samarbeten.

Ämnen i artikeln:

ByråerNyheterMother LondonIkeaReklam

Ikea ska ha kontaktat ett antal byråer och överväger att utvärdera sitt ”kreativa arbete”, uppger Campaign. Möbeljätten ska samarbeta med AAR och det är oklart om Ikea faktiskt kommer att utvärdera samarbetet, skriver tidningen samtidigt.

Campaign menar att en pitch i så fall kommer att gå ut nästa år. Byrån Mother har varit Ikeas kreativa partner sedan 2010 och innan dess samarbetade de med BMB i tre år.

LÄS OCKSÅ: Magi och medkänsla – så blev Ikeas Helena Gouveia bäst i Sverige

I ett uttalande till tidningen uppger Ikea att de då och då utvärderar samarbeten.

– Om och när vi planerar att ta nästa steg kommer byråer, som Mother, bjudas in att pitcha, säger en talesperson för möbeltillverkaren.

Mother har skapat en rad reklamfilmer åt Ikea, bland annat ”Playin' with my friends” som vann guld I Cannes.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev