Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Imsevimse väljer Fröjd

Publicerad: 23 Oktober 2019, 13:04

Efter en upphandling under hösten väljer Imsevimse Fröjd som ny digitalbyrå för att utveckla en ny användarvänlig e-handelsplattform där deras hållbarhetsarbete ska uppmärksammas.


Ämnen i artikeln:

Digitalbyråer

I februari 2019 vann Imsevimse det EU-finansierade projektet C-Voucher. Projektet finansieras av Horizon 2020 (EU:s ramprogram för forskning och innovation) med syftet att stödja små- och medelstora företag att gå mot en cirkulär affärsmodell. För Imsevimses del betyder innebär pengarna att han får implementera teknik för att forma cirkulära lösningar och skapa sektorsövergripande värdekedjor.

Nu ska Fröjd hjälpa Imsevimse att lyfta deras viktiga arbete och inspirera deras besökare till hållbar konsumtion av deras funktionella och återanvändningsbara produkter. Fokus för arbetet blir att skapa en användarvänlig e-handelsplattform som tar hand om besökarna och gör det enkelt för människor att välja ett miljömedvetet alternativ.

– Vi är otroligt glada över att få arbeta med ett varumärke som ligger helt rätt i tiden. Att vi får vara ImseVimse behjälpliga i deras viktiga arbete är något vi är väldigt stolta över och tillsammans ska vi utveckla en plattform som underlättar för människor att konsumera hållbart, säger Emma Mardell, strateg på Fröjd.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

Digitalbyråer

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.