Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Influencers ska få svenskarna att tycka till om FN

Publicerad: 20 April 2020, 12:52

Lisa Laskaridis, public information officer United Nations och head of communications för #UN75.

Genom rådgivning, pr och influencers ska Redgert Comms få svenska folket att påverka FN:s agenda och prioriteringar.


Ämnen i artikeln:

Daniel RedgertRedgert Comms

I år firar FN 75 år, ett jubileum som firas på en mängd olika sätt. En del av firandet handlar om att FN bjuder in de 193 medlemsländernas medborgare till att påverka förbundets agenda och prioriteringar. Byrån som fått i uppdrag att i Sverige nå ut med enkäten och arbetet är Redgert Comms.

– Redgert Comms har i tidigare projekt visat att samhällsviktiga initiativ också måste få existera i kanaler som många institutioner, myndigheter och näringsliv inte alltid sätter i första rummet - exempelvis utgör influencers och sociala medier sådana kanaler. Vi måste tänka holistiskt och nå ut till så många som möjligt, även de som inte sitter bänkade framför nyheterna varje kväll, och därför känns Redgert Comms som det naturliga valet som kommunikationspartner, säger Lisa Laskaridis, public information officer United Nations och head of communications för #UN75.

– Att få möjlighet att samarbeta med FN, som har en så extremt vital och samhällsbärande funktion för så många människor, är naturligtvis extremt hedersamt. Lisa som leder den internationella kommunikationen kring ”UN75” har förstått vikten av att sprida samhällsnyttig information så brett som möjligt, vilket i förlängningen grundar sig i demokratiska principer. Hela samhället måste få vara med och sätta agendan för den internationella dagordningen, säger Daniel Redgert, vd och grundare, Redgert Comms. 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Daniel RedgertRedgert Comms

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.