Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 20 April 2020, 12:52
Lisa Laskaridis, public information officer United Nations och head of communications för #UN75.
Genom rådgivning, pr och influencers ska Redgert Comms få svenska folket att påverka FN:s agenda och prioriteringar.
I år firar FN 75 år, ett jubileum som firas på en mängd olika sätt. En del av firandet handlar om att FN bjuder in de 193 medlemsländernas medborgare till att påverka förbundets agenda och prioriteringar. Byrån som fått i uppdrag att i Sverige nå ut med enkäten och arbetet är Redgert Comms.
– Redgert Comms har i tidigare projekt visat att samhällsviktiga initiativ också måste få existera i kanaler som många institutioner, myndigheter och näringsliv inte alltid sätter i första rummet - exempelvis utgör influencers och sociala medier sådana kanaler. Vi måste tänka holistiskt och nå ut till så många som möjligt, även de som inte sitter bänkade framför nyheterna varje kväll, och därför känns Redgert Comms som det naturliga valet som kommunikationspartner, säger Lisa Laskaridis, public information officer United Nations och head of communications för #UN75.
– Att få möjlighet att samarbeta med FN, som har en så extremt vital och samhällsbärande funktion för så många människor, är naturligtvis extremt hedersamt. Lisa som leder den internationella kommunikationen kring ”UN75” har förstått vikten av att sprida samhällsnyttig information så brett som möjligt, vilket i förlängningen grundar sig i demokratiska principer. Hela samhället måste få vara med och sätta agendan för den internationella dagordningen, säger Daniel Redgert, vd och grundare, Redgert Comms.