Byråval
Ingager får förnyat förtroende av BMW
Publicerad: 11 februari 2019, 11:59
Efter en upphandling ger BMW och MINI sociala medier-spetsen Ingager återigen uppdraget att ta hand om bolagens nordiska sociala kanaler. Det nya avtalet sträcker sig till och med år 2023.
Samarbetet mellan Ingager och BMW påbörjades redan 2014. Sedan dess har Facebook, Instagram, Messenger och Youtube stärkt sin dominans på den globala annonsmarknaden och nu väljer alltså kunden att förlänga avtalet för båda varumärkena.
– För BMW och MINI är Facebook och Instagram några av våra viktigaste
marknadsföringskanaler. Ingager är samarbetspartnern som genom åren bäst har levt upp till våra höga krav på kvalitet, resultat och snabba leveranser, så därför ger vi dem fortsatt förtroende. En annan avgörande faktor är att de är mycket dynamiska och alltid är villiga att testa nya sätt att kommunicera för att utveckla våra varumärken, säger Christian Porseby, team lead & Senior Digital marketing specialist i ett pressmeddelande.
– Att arbeta med två av de tyngsta varumärkena i den trendkänsliga bilindustrin är
inspirerande och utvecklande. Det är ett omfattande och betydande uppdrag för Ingager som vi vunnit, säger Jimmy Jakobsson, grundare av Ingager i en kommentar.
Ingager har två kontor, i Stockholm och Berlin och sammanlagt 60 anställda. Bland uppdragsgivarna finns företag som Royal Design, Outnorth, ATG, Henkel, ICA, Pwc, Idre Fjäll, Schibsted och ST1. Egmont och grundarna är de största ägarna av Ingager. I bokslutet för räkenskapsåret 2017 hade bolaget ett negativt resultat -1,5 miljoner på en omsättning över 100 Mkr.