Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Ingager ska få Kicks att flyga i sociala medier

Publicerad: 28 december 2020, 09:35

Kicks eget varumärke som lanserades tidigare i år.

Foto: Pressbild.

Ansvaret för Kicks strategi och annonsering i sociala medier går till Ingager.


Ämnen i artikeln:

KicksIngager

Det rör sig mer specifikt om innehåll på Instagram och Facebook för Kicks kanaler i Sverige, Norge och Finland.

– Nästa år kommer vi att ytterligare stärka vår onlineförsäljning samtidigt som vi har ett behov av större synlighet i sociala medier för att driva Kicks affär på totalen. Ingager är ledande inom sin nisch och tilltalade oss med deras bredd inom området, både för innehållsproduktion och optimering, säger Emma Danielsson, chef för onlineförsäljningen på Kicks, i ett pressmeddelande.

Sedan 2017 är Ingager en del av Egmont. Byråns grundare Jimmy Jakobsson kommenterar:

– Vi ser att fler företag ökar sin närvaro och sina budgetar, konkurrensen kommer att bli hårdare på Facebook och Instagram, och det krävs en större förståelse för de sociala mediernas roll i det digitala landskapet. Vi ser mycket fram emot samarbetet med Kicks och att tillsammans utveckla deras annonsering och resultat, säger Jimmy Jakobsson.

 

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

KicksIngager

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.