Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Ingo i slutfasen av reklambyråpitch

Publicerad: 20 september 2021, 12:04

Ingos reklamkoncept ”Mannen utan lokalsinne” togs fram av Honesty och har sedan tagits vidare av Season 5.

Drivmedelsbolaget som tidigare samarbetade med Season5 kommer snart att presentera valet av reklambyrå.


Ämnen i artikeln:

IngoSeason5

Om några veckor avslutas drivmedelsbolaget Ingos reklambyråpitch. Varumärket har fram tills nu arbetat med Season5, byrån som grundades av ett antal tidigare Honesty-medarbetare (Emil Clase, Petrus Kukulski och Martin Marklund). Dessförinnan hade bolaget ett samarbete med Honesty som också tog fram reklamkonceptet ”Mannen utan lokalsinne” för ett antal år sedan. Ett koncept som levt vidare med Season 5.

– Jag kan inte kommentera så mycket just nu av hänsyn till alla inblandade parter, men vi räknar med att bli klara inom de närmaste veckorna, säger Ingos marknadschef Patrick Wass till Resumé.

Under perioden april-augusti 2021 uppgick Ingos medieinvesteringar (brutto) till 15 miljoner kronor enligt siffror från Kantar Sifo, en ökning med 81 procent jämfört med motvsrande period i fjol.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

IngoSeason5

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.