Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Ingo väljer M&C Saatchi

Publicerad: 13 december 2021, 10:33

Efter en omfattande upphandling inleder Ingo ett samarbete med M&C Saatchi.


Ämnen i artikeln:

IngoM&C Saatchi

Redan i september rapporterade Resumé om att drivmedelsbolaget Ingo hade gått ut i reklambyråpitch. Varumärket hade fram tills nu arbetat med Season5, byrån som grundades av ett antal tidigare Honesty-medarbetare (Emil Clase, Petrus Kukulski och Martin Marklund). Dessförinnan hade varumärket ett samarbete med Honesty som också tog fram reklamkonceptet ”Mannen utan lokalsinne” för ett antal år sedan.

Nu står det klart att M&C Saatchi tar hem uppdraget. 

- Vi har letat efter en framtidsinriktad strategisk och kreativ partner som kan stödja oss i arbetet med att flytta positionerna framåt och inte bara inte bara bibehålla vår starka ställning på marknaden. Till slut var det en byrå som skilde sig ut. M&C Saatchi visade på en kombination av strategisk höjd, bredd, kreativ kraft och engagemang som tilltalade oss. Det märks att de har erfarenhet av att arbeta med komplexa branscher med behov av enkelhet och förnyelse, säger Patrick Wass, marknadschef på Ingo i ett pressmeddelande.

Fakta Ingo

Ingo grundades 1978 och har Idag har vi cirka 445 stationer i Sverige och Danmark.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

IngoM&C Saatchi

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.