Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Insurely gör sig redo för expansion – inleder samarbete med Okto

Publicerad: 30 juni 2021, 07:48

Insurely jobbar med datalösningar för försäkringsbolag. Nyligen stängde de en investeringsrunda och rustar för internationell expansion.


Ämnen i artikeln:

OktoEgmont

Precis som inom bank- och finansvärlden har de gamla försäkringsbolagen de senaste åren fått ny konkurrens av mer digitaliserade uppstickare. En av dem är Insurely, ett företag som samlar in och sammanställer försäkringsdata. De jämför sig själva med Tink då de först riktade sig mot konsument men därefter ställt om för att i stället jobba b2b. I dag jobbar de med bland annat Ica försäkringar och Hedvig.

Nyligen stängde Insurely en finansieringsrunda på 25 miljoner och siktar nu på att expandera i Norden och Europa. Inför expansionen inleder de ett samarbete med Okto som ny design- och varumärkesbyrå. 

– Inför vår internationella satsning känner vi ett behov av att se över vårt varumärke och hitta en stark position där vi både leder förändringen och hjälper branschen att ta sig dit. Vi vill hitta ett eget uttryck som kan kommunicerar vad vi gör och varför till såväl företagspartners som slutkonsument, säger Lotta Rauséus, COO och medgrundare på Insurely.

Samarbetet har redan inletts där Okto tagit fram en ny varumärkesplattform och -identitet. Under sommaren och början av hösten kommer byrån jobba med att implementera arbetet.

– Vi är jätteglada över att jobba med Insurely. De har en grym teknisk produkt, och det känns spännande att lyfta produkten till ett varumärke som är närmare konsumenten både i hjärtat och vid användandet. Insurely vill bli ett Tink för försäkringar och marknadsledande inom insuretech, och jag tror att vi har alla möjligheter att hjälpa deras starka team att lyckas med det, säger Andreas Fabbe, creative director på Okto.

LÄS MER: DDB Alchemy-avhoppare startar ny byrå – backas av Egmont

Okto grundades 2019 av flera ledande profiler från några av Sveriges främsta byråer, däribland Åkestam Holst och Nord DDB. Byrån backas av Egmont och har sedan starten jobbat med varumärken som Klarna, Oatly, Paradox och Autoexperten.

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

OktoEgmont

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.