Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag24.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Intersport väljer global byrå utan pitch

Publicerad: 17 Juli 2019, 08:31

Intersport väljer ny byrå.

Foto: Mostphotos

Valet föll på holländska We Are Pi när Intersport skulle välja reklambyrå för sin globala satsning.


Ämnen i artikeln:

AIByråvalReklamIntersportReklambyrå

Intersport, världens största sportkedja med 5 500 butiker, varav 150 ligger i Sverige, har gett Amsterdam-baserade We Are Pi uppdraget som global reklambyrå. Byrån valdes utan pitch och ska bland annat hjälpa till med varumärkesstrategi och kommunikation.

Intersport ska nu stå för sin största globala satsning någonsin, med en första kampanj som lanseras våren 2020 och produceras av We Are Pi. Man kommer framför allt satsa på digitalt och redaktionellt content, men även aktiveringar på lokala marknader med varumärken som Intersport säljer, såsom Nike, Adidas och Puma.

Intersport har även satsat på bland annat shoppingassistenter i butik med hjälp av AI och smarta speglar, en strategi som också ska utvecklas.

– Intersport genomgår omvandling och hittade en byråspartner i We Are Pi. Tillsammans har vi accelererat mot en stor varumärkesstrategi och kreativ konsumentkommunikation, säger Christoph Frechen, global marknadschef, i en kommentar till The Drum.

Resumé söker Intersport svenska marknadschef Mats Holmlund.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.