Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Investor-bolaget väljer Isobar

Publicerad: 8 Juli 2020, 09:11

Medtechbolaget Mölnlycke ser över sin digitala närvaro och väljer Isobar som strategisk partner för en omfattande digital transformation.


Ämnen i artikeln:

Isobar

Isobars uppdrag innefattar strategier för att effektivisera och renodla kundernas upplevelse på varumärkets samtliga digitala plattformar. Mölnlycke ägs numera av Investor, grundades 1849 och är världsledande inom medicinteknik med verksamhet i över 100 länder. Nu vill bolaget förtydliga erbjudandet och förbättra kundupplevelsen online med hjälp av Isobar i Göteborg.

– Isobar visade tidigt på stor förståelse för våra behov och vår verksamhet, som stundtals kan vara väldigt komplex. Vi ser fram emot att tillsammans med dem lyfta Mölnlyckes affär till nästa nivå, kommenterar Frida Wilhelmsson-Ulfbratt, global marketing director brand & communication på Mölnlycke.

För Isobar innefattar projektet med Mölnlyckes digitala transformation strategisk konsultation kring hur kunderna på bästa sätt navigerar på de digitala kanalerna, deras upplevelse samt automatiserad marknadsföring. 

– Det här är ett otroligt spännande uppdrag som handlar om att få ett anrikt och etablerat företag att ytterligare utveckla sitt digitala erbjudande. Mölnlycke och Isobar är en perfekt matchning och vi har bra samsyn på vilken resa vi tillsammans behöver göra, säger Alexander Sintorn, byråchef, Isobar Göteborg i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Isobar

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.