Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

IQ väljer Abby World: ”Kan verka gränslöst mellan olika discipliner”

Publicerad: 25 augusti 2022, 09:09

IQs marknadsteam med Abby World.

Under våren genomförde IQ en upphandling för att hitta en ny samarbetspartner inom kommunikation. Valet föll på den integrerade byrån Abby World (tidigare Abby Priest).


Ämnen i artikeln:

NyheterAbby WorldReklambyråer

Byråns uppdrag spänner sig från kommunikationsstrategi och koncept till aktivering och produktion genom egna digitala kanaler, köpta ytor och pr. Abby World kommer löpande ta fram målgruppsinsikter och budskapsplattformar för IQ:s arbete med att sprida information om alkohol och hjälpa fler att hitta ett smartare förhållningssätt.

– Idag möter vi våra målgrupper på många platser samtidigt. Vi ville därför hitta en partner som kan verka gränslöst mellan olika discipliner och kanaler och i allt från strategi till produktion och aktivering. I Abby tror vi att vi har hittat en byrå som kan leverera kommunikation för både köpt och förtjänade medier, säger Åsa Markén, tillförordnad vd och varumärkesstrateg på IQ i ett pressmeddelande.

Abby World jobbar i dag med flera intresse- och välgörenhetsorganisationer såsom Cancerfonden och Hjärtebarnsfonden. 

– Vi är stolta över att IQ med sitt starka track reckord inom kreativ kommunikation väljer oss som partner. Det ska bli riktigt kul att utforska vad vi kan skapa tillsammans, kommenterar Andreas Morne, strateg och medgrundare på Abby World.  

Samarbetet är redan i gång, och i oktober kommer resultatet i form av den första gemensamma kampanjen. 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.