Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Isobar blir Electrolux nordiska reklambyrå

Publicerad: 31 Januari 2020, 09:29

Gustav Hernebrant, head of digital and consumer marketing på Electrolux, Nils Andersson Wimby kundansvarig på Isobar och Anna Boberg, nordic brand manager Electrolux.

Uppdraget innefattar alltifrån strategi, varumärkesbyggande reklamkoncept, digitalt till produktion av butiksmaterial för hela Norden.


Ämnen i artikeln:

IsobarElectrolux

Isobar är en del av Dentsu Aegis flora av svenska byråer. Byrån startades som en digitalbyrå men har de senaste åren försökt profilera sig mer mot den kreativa sidan.

Nu får byrån in uppdraget som reklambyrå för Electrolux i Norden. Byrån vinner uppdraget efter att Electrolux gått ut i pitch. Samarbetet inleddes i december 2019.

– Isobar visade både att de har förståelse för hela vår affär och att de besitter den digitala expertis som vi anser krävs för att hänga med i den föränderliga konsumentvärld som Electrolux verkar i. Deras breda erbjudande inom allt från strategi och kommunikation till CRM passar den spännande resa Electrolux och hela vår bransch står inför, säger Gustav Hernebrant, head of digital and consumer marketing på Electrolux.

Electrolux har tidigare jobbat med lokala byråer på respektive nordisk marknad. Uppdraget innefattar i princip alla discipliner, från strategi till att ta fram varumärkesbyggande reklamkoncept och ta fram butiksmaterial.

– Electrolux är ett fantastiskt och ärevördigt varumärke som verkligen satsar framåt. Det var också roligt att möta en kund som var öppen för ett holistiskt tankesätt där vi inte bygger silos mellan olika kanaler och discipliner säger Nils Andersson Wimby kundansvarig på Isobar.

Sedan tidigare har svenska Forsman & Bodenfors det globala kreativa uppdraget för hela Electroluxkoncernen.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

IsobarElectrolux

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.