fredag3 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

IUM vinner Peugeot

Publicerad: 17 december 2014, 15:14

En Peugeot-bil.

Foto: Peugeot.

Interdan har valt IUM som ny mediebyrå. Interdans verksamhet omfattar Peugeot i Sverige och Danmark och Mitsubishi i Danmark.

Ämnen i artikeln:

PeugeotVizeumMitsubishiMECUrban HildingIUMCarat

KB

Karl-Johan Byttner


– Den svenska marknaden hamnade under dansk ledning i somras Jag blev verksamhetens marknadsdirektör för Peugeot i både Sverige och Danmark, säger Torben Rønler, marknadsdirektör på Peugeot.

Peugeot har tidigare jobbat med MEC i Sverige och Carat i Danmark, medan Mitsubishi har jobbat med Vizeum i Danmark.

Torben Rønler uppger att han fick en större budget att hantera i och med omorganisationen och att man därför har genomfört en pitch, där valet föll på just IUM.

– Vi har varit glada för våra byråpartners i både Danmark och Sverige – för båda tillfällena en långvarig relation. Så det var den nya organisationen – inget mått av otillfredsställelse – som var orsaken till att vi bytte mediebyrå, säger han i en kommentar.

– Ett stort och väldigt spännande uppdrag som vi nu redan har rivstartat i både Sverige och Danmark, vi är jättestolta över att ha fått förtroendet och är redan igång med arbetet, säger IUM:s vd Urban Hilding i en kommentar.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev