Byråval
IUM vinner Peugeot
Publicerad: 17 december 2014, 15:14
En Peugeot-bil.
Foto: Peugeot.
Interdan har valt IUM som ny mediebyrå. Interdans verksamhet omfattar Peugeot i Sverige och Danmark och Mitsubishi i Danmark.
KB
Karl-Johan Byttner
– Den svenska marknaden hamnade under dansk ledning i somras Jag blev verksamhetens marknadsdirektör för Peugeot i både Sverige och Danmark, säger Torben Rønler, marknadsdirektör på Peugeot.
Peugeot har tidigare jobbat med MEC i Sverige och Carat i Danmark, medan Mitsubishi har jobbat med Vizeum i Danmark.
Torben Rønler uppger att han fick en större budget att hantera i och med omorganisationen och att man därför har genomfört en pitch, där valet föll på just IUM.
– Vi har varit glada för våra byråpartners i både Danmark och Sverige – för båda tillfällena en långvarig relation. Så det var den nya organisationen – inget mått av otillfredsställelse – som var orsaken till att vi bytte mediebyrå, säger han i en kommentar.
– Ett stort och väldigt spännande uppdrag som vi nu redan har rivstartat i både Sverige och Danmark, vi är jättestolta över att ha fått förtroendet och är redan igång med arbetet, säger IUM:s vd Urban Hilding i en kommentar.