Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

IUM vinner Peugeot

Publicerad: 17 December 2014, 15:14

En Peugeot-bil.

Foto: Peugeot.

Interdan har valt IUM som ny mediebyrå. Interdans verksamhet omfattar Peugeot i Sverige och Danmark och Mitsubishi i Danmark.


Ämnen i artikeln:

PeugeotVizeumMitsubishiMECUrban HildingIUMCarat

– Den svenska marknaden hamnade under dansk ledning i somras Jag blev verksamhetens marknadsdirektör för Peugeot i både Sverige och Danmark, säger Torben Rønler, marknadsdirektör på Peugeot.

Peugeot har tidigare jobbat med MEC i Sverige och Carat i Danmark, medan Mitsubishi har jobbat med Vizeum i Danmark.

Torben Rønler uppger att han fick en större budget att hantera i och med omorganisationen och att man därför har genomfört en pitch, där valet föll på just IUM.

– Vi har varit glada för våra byråpartners i både Danmark och Sverige – för båda tillfällena en långvarig relation. Så det var den nya organisationen – inget mått av otillfredsställelse – som var orsaken till att vi bytte mediebyrå, säger han i en kommentar.

– Ett stort och väldigt spännande uppdrag som vi nu redan har rivstartat i både Sverige och Danmark, vi är jättestolta över att ha fått förtroendet och är redan igång med arbetet, säger IUM:s vd Urban Hilding i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.