Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Jämförelsesajten Enklare väljer Volt

Publicerad: 27 Oktober 2020, 10:08

Malin Josefsson är Brand Manager på Enklare.

Volt blir jämförelsesajten Enklares nya reklambyråpartner, med målet att öka varumärkeskännedomen.


Ämnen i artikeln:

VoltByråval

Jämförelsetjänsten Enklare grundades 2014 och har sedan dess etablerat sig som ett alternativ bland sajterna som jämför och samlar lån, med en omsättning i koncernen på över 100 miljoner kronor. Nu knyter de till sig Volt som sin nya reklambyråpartner. Arbetet drar i gång under hösten med målet att öka varumärkeskännedom och skapa relationsbyggande kommunikation. 

– Enklare verkar i en bransch där konkurrenter lägger hundratals miljoner på att vinna människors uppmärksamhet. Vi ser det som en spännande utmaning att hjälpa Enklare ta plats och växa sin marknadsandel, säger Jenny Meckbach, projektledare på Volt, i ett pressmeddelande.

Den första kampanjen för Enklare tas nu fram för att lanseras kring årsskiftet. 

– Vi vill inspirera människor att se över sin privatekonomi och jämföra innan man samlar sina lån eller tar ett nytt lån. Kommunikationen i branschen i dag präglas av nästan samma budskap vilket vill förändra och därför kändes Volt helt rätt. Vi känner oss trygga med Volt, vilket är viktigt för att våga utmana kommunikativt och kreativt, säger Malin Josefsson, Brand Manager på Enklare.

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

VoltByråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.