Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Jäser med fem nya byråer

Publicerad: 27 oktober 2015, 09:40

Anna Bjur, ny marknadschef på Jästbolaget.

Foto: Press

Det jäser hos Jästbolaget. Det 122 år gamla företaget har fått en helt ny identitet och skriver nu avtal med fem byråer.


Anna Bjur, tidigare Barilla och Annas Pepparkakor, tillträdde som ny marknadschef på Jästbolaget i februari. Hon har sedan dess gjort en total översyn av företaget och varumärkena, som bland annat innefattar Kronjäst. Detta har resulterat i en ny identitet, design och logotype för Kronjäst samt lansering av en ny kommunikationsplattform. Nu har fem byråer valts ut som ska bidra med ytterligare expertis.

– Alla byråer kompletterar varandra på ett bra sätt och jag är övertygad om att de tillsammans med oss på Jästbolaget kan skapa en stabil, långsiktig tillväxt i kategorin, säger Anna Bjur i ett pressmeddelande.

De nya byråerna är:
Spinn Action Marketing
, strategisk kommunikation, butik och event. Claes Carnefeldt, kundansvarig, Johanna Linander, projektledare, Daniella Dzijan, produktionsledare, Markel Ahlenius, art director, Christoffer Törnblom, copywriter, Tony Jonsson, final art.

Amazing Alice, kommunikationsrådgivning, PR och sociala medier. Linda Bühlmann, kundansvarig, Natali Fernando, projektledare.

Fourside, produktionsbyrå. Lars-Magnus Larsson, kundansvarig, Anette Carlsson och Annika Åström, ateljé.

Actionist, webbutveckling. Louise Bauer, kundansvarig, Marie Thall, projektledare, Toby Cane, art director, Jörgen Hansson, lead tech utvecklare.

Super Tuesday, grafisk profil och förpackningsdesign. Simon Kamras, kundansvarig, Elin Tivemark, client manager, Yashar Niknam, creative director, Carl Du Rietz, designer.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.