Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag02.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

JMWGolin blir ny lead-byrå för Zalando i Norden

Publicerad: 26 Februari 2020, 12:32

Från Zalandos höst-vinter-kampanj 2019.

Tidigare i höstas gick Zalando ut i pitch, och efter årsskiftet stod det klart att JMWGolin vunnit b2b-uppdraget som nordisk lead-byrå.


Ämnen i artikeln:

Louise LeoJMWGolinZalando

För nästan precis ett år sedan presenterade Zalando sin uppdaterade strategi, som är bakgrunden till den nya varumärkespositionering som Resumé tidigare rapporterat om. I tillägg har bolaget nyligen presenterat en ny hållbarhetsstrategi. 

Parallellt har Zalando valt en ny kommunikationsbyrå efter en pitch som genomfördes i höstas. B2b-uppdraget som nordisk lead-byrå har gått till JMWGolin. Senast låg uppdraget på Diplomat Communications. 

– JMWGolin är en välrenommerad strategisk byrå med en kärna i förtjänad media och ett starkt integrerat tänk. Det, kombinerat med hög kreativitet och stor kunskap inom hållbarhetskommunikation, fällde avgörandet, säger Nathalie Fältlöv, kommunikationschef på Zalando i Sverige, i ett pressmeddelande. 

LÄS MER: Fem varumärken är ”Free to be” – Zalando skyddar taglinen

Zalando grundades 2008 i Berlin och kommer i år att i ännu högre grad fokusera på den nordiska marknaden i allmänhet, och den svenska i synnerhet. 

Louise Leo, vd på JMWGolin, kommenterar:

– Ett nordiskt uppdrag med stort fokus på hållbarhet, det passar oss som handen i designerhandsken. E-handeln är framtiden, och Zalando ligger redan lite före själva framtiden när det gäller innovativa lösningar för mer klimatsmart logistik. Så det här ska bli roligt. 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

Louise LeoJMWGolinZalando

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.