Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Jr. presenterar första kunden – sparappen Dreams

Publicerad: 16 Oktober 2019, 12:36

Startupen Dreams blir nystartade JR:s första kund.


Ämnen i artikeln:

Björn RietzByråvalEvelina Rönnung

Tidigare i år lämnade Magnus Jakobsson rollen som creative director på Åkestam Holst för att tillsammans med Evelina Rönnung, tidigare på Åkestam Holst och Forsman & Bodenfors, starta upp den kreativa byrån JR. Byrån har en vision om att bli ett "kreativt McKinsey".

– En helt ny generation varumärken gror på marknaden, dessutom vill fler och fler "gamla" kunder prova andra sätt att jobba. Vi tror inte vi är en konkurrent till stora byråer och nätverk. Däremot är vi en konkurrent till onödigt stelbenta sätt att arbeta på, berättade Magnus Jakobsson i samband med lanseringen av byrån.

Nu presenterar man sin första kund – fintech-appen Dreams. Företagets mål är att på kreativa sätt hjälpa sina användare att spara pengar. Än så länge är de etablerade på den svenska och norska marknaden där man lockat 400 000 användare. Tidigare i höstas tog bolaget in 90 miljoner kronor i riskkapital inför en Europalansering.

– Jr. sticker ut ur mängden med en kreativ spets vi inte har hittat tidigare och ett arbetssätt som passar oss perfekt. Vi behövde ett enda möte för att välja dem som ny kreativ partner, säger Joakim Jörlander, marknadschef på Dreams, i ett pressmeddelande.

– Dreams har väldigt intressanta och kreativa tjänster som förtjänar lika intressant och kreativ kommunikation. Vi ser fram emot samarbetet, säger Magnus och Evelina.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.