Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Jung lanserar GB:s glassnyheter

Publicerad: 13 Mars 2015, 11:29

GB inlder ett samarbete med Jung.

Foto: Skärmdump.

GB Glace inleder ett samarbete med pr-byrån Jung. Första projektet blir att lansera årets glassnyheter.


Ämnen i artikeln:

GB GlaceJungPR-ByråerByråval

Pitchen stod mellan Jung och tre andra pr-byråer. Det var bland annat byråns intresse för glass som fick valet att falla på Jung.

– I upphandlingen var Jung den byrå som lyckades bäst knyta ihop säcken med alla aktiviteter och komma med en stark idé kommunikativt och visuellt. Jag uppskattade också deras engagemang och äkta intresse för glass, säger Dominika Hagborg, i ett pressmeddelande.

Utöver lanseringen av årets glassnyheter har Jung även utvecklat en pr-plan för det kommande årets produktlanseringar

– Vi på Jung älskar att få jobba med varumärken som vi själva gillar och äter. Vem längtar inte efter en glasspaus när vårsolen tittar fram? Det ska bli kul att få sprida glassglädje till fler tillsammans med GB, säger Claes Bodén, vd på Jung, i ett pressmeddelande.

Susanna Sköld

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.