Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Jung ska få fler att överge kaffebryggaren

Publicerad: 8 januari 2015, 14:21

Nespresso eller brygg?

Foto: Colourbox.

Nespresso väljer Jung efter pitch. Fyra byråer slogs om uppdraget.


Ämnen i artikeln:

Nespresso

Samarbetet mellan Jung och Nespresso, som säljer espresso-system för hem och arbetsplatser, inleds omgående. Det första uppdraget är att berätta om "Positive cup" som är företagets hållbarhetsprogram. Framåt ska de utveckla den övergripande pr-planen.  

– Pr är en viktig del i kommunikationen för Nespresso och vi har behov av en byrå med kreativ höjd som samtidigt lägger stor vikt vid att finna konsumentinsikter med potential att bygga vårt varumärke, säger Johanna Krook, marknadschef på Nespresso Sverige, i ett pressmeddelande.

Jung vann pitchen i konkurrens med tre andra byråer.  
– I upphandlingen var Jung den byrå som framhävde Nespressos kärnvärden bäst, kommenterar Johanna Krook.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Nespresso

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.