Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 8 januari 2015, 14:21
Nespresso eller brygg?
Foto: Colourbox.
Nespresso väljer Jung efter pitch. Fyra byråer slogs om uppdraget.
Ämnen i artikeln:
NespressoSamarbetet mellan Jung och Nespresso, som säljer espresso-system för hem och arbetsplatser, inleds omgående. Det första uppdraget är att berätta om "Positive cup" som är företagets hållbarhetsprogram. Framåt ska de utveckla den övergripande pr-planen.
– Pr är en viktig del i kommunikationen för Nespresso och vi har behov av en byrå med kreativ höjd som samtidigt lägger stor vikt vid att finna konsumentinsikter med potential att bygga vårt varumärke, säger Johanna Krook, marknadschef på Nespresso Sverige, i ett pressmeddelande.
Jung vann pitchen i konkurrens med tre andra byråer.
– I upphandlingen var Jung den byrå som framhävde Nespressos kärnvärden bäst, kommenterar Johanna Krook.
Fredrik Thambert
Ämnen i artikeln:
Nespresso