Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag26.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Jung tar in tre nya kunder

Publicerad: 25 Januari 2016, 10:05

Jimmy Rodhelind, vd på Jung

Jung tar in nya kunder i outdoorvarumärket The North Face, jeansvarumärket Wrangler och det svenska smyckesvarumärket Baumgarten di Marco. Alla tre kunder kommer även att finnas representerade i Jungs showroom.


Ämnen i artikeln:

WranglerByråvalJung Relations

Uppdragen för de internationella varumärkena The North Face och Wrangler handlar om den svenska marknaden och syftar till att stärka deras närvaro med pr- och varumärkesbyggande aktiviteter. Baumgarten di Marco, med bas i Stockholm, tillverkar handgjorda smycken gjorda av rådiamant. Pr-uppdraget omfattar samtliga produkter och fokuserar på den svenska marknaden.

Jung Relations har under flera år jobbat med modekunder och har sedan en lång tid tillbaka erfarenhet av både marknadsledare och uppstickare inom segmentet. Byrån representerar idag ett 10-tal kunder som exempelvis Tiger of Sweden, Ida Klamborn, adidas och BY THE NO.

– Det känns såklart otroligt roligt att Jung fortsätter att växa och får ett så stort förtroende från spännande svenska och internationella varumärken. Det är ytterligare ett tecken på att vår populärkulturella syn på branschen fortsätter att göra skillnad. Det här är tre varumärken som vi på Jung gillar sedan tidigare och de kompletterar våra befintliga kunder väldigt bra. Vi är rejält peppade inför 2016 och det känns kul att få rivstarta året på det här sättet, säger Jimmy Rodhelind, vd på Jung i ett pressmeddelande.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.