Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Juno vinner CCS och rekryterar influencer

Publicerad: 20 November 2017, 08:39

Shirin Troëng, kundansvarig för CCS på Juno, Amanda Wennberg, marketing director på CCS och Camilla Söderlund, skönhetsinfluencer.

Juno PR får in skönhet- och hudvårdsföretaget CCS som ny kund. Samtidigt rekryterar byrån skönhetsinfluencern Camilla Söderlund.


Ämnen i artikeln:

JunoJuno PrByråval

Det svenska skönhets- och hudvårdsföretaget CCS har varumärken som CCS Swedish Formula, DAX, Olivia och Bamse. I Junos uppdrag ingår att under nästa år lansera ett nytt skönhetsvarumärke i köpta och förtjänade kanaler.

– Vi attraherades av Junos erbjudande inom personlig hållbarhet. De har en holistisk syn på skönhet där insidan och utsidan samspelar, vilket passar perfekt för oss, säger Amanda Wennberg, marketing director på CCS.

I samband med att Juno tar över pr-uppdraget för CCS knyter man även till sig skönhetsinfluencern Camilla Söderlund. Söderlund driver Facebook-sidan "Beauty and bullshit" med över 10 000 medlemmar.

– Att ha Camilla hos oss är en enorm tillgång för Juno. Hon driver ett skönhetsforum på Facebook med feministisk och antirastisk värdegrund, vilket ger oss ovärderlig insikt i vad en modern konsument kräver av dagens skönhetsvarumärken. Dessutom har hon i egenskap av att själv vara en influencer, mycket goda kunskaper om hur influencer marketing bäst bedrivs, säger Shirin Troëng kundansvarig för CCS på Juno.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

JunoJuno PrByråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.