Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

K-rauta byter byråer - ser över Jarmo-reklamen

Publicerad: 26 oktober 2015, 12:41

Jarmo-reklamen ses över.

Foto: K-Rauta

Byggvaruhuset K-rauta byter reklam- och mediebyrå till TBWA och Scream. Samtidigt filar man på hur reklamfilmerna med Jarmo Mäkinen ska se ut i framtiden.


Reklamkonceptet med finska Jarmo Mäkinen har varit K-rautas signum de senaste två åren. Så sent som i början av oktober sade K-rautas marknadschef Karolina Åhs till Resumé att filmerna varit en stor framgång:

”Filmerna har betytt väldigt mycket för oss. Det viktigaste är att särskilja sig som varumärke. Det finska ursprunget har varit en viktig och naturlig del”, sade Karolina Åhs.

Nu byter K-rauta reklambyrå och mediebyrå till TBWA och Scream. Båda byråerna har visat intresse för att jobba vidare med Jarmo Mäkinen i framtiden, men det är oklart i vilken form.

"Vi har precis påbörjat samarbetet med byråerna och dom ser verkligen värdet av att fortsätta med Jarmo men vi ser kanske över hur och i vilka sammahang. Tillsammans ändrar vi nu spelplanen för byggvarumarknaden", säger Christian Hagegård, tillförordnad marknadschef på K-rauta.

K-rauta jobbade tidigare med Fortune och Bright Media.

Karolina Åhs är föräldraledig under 2015. Hon vann Resumés pris som Sveriges bästa marknadschef i kategorin Byggvaruhus den 15 oktober.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.