Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Kameleont ska sälja tuggummin

Publicerad: 9 mars 2015, 16:30

Louie är Mentos nya maskot.

"Let's color the world", heter Mentos nya kampanj signerad kommunikationsbyrån Onemotion IMC. Den animerade kameleonten Louie ska sälja frukttuggummin och har huvudrollen i Mentos nya reklamfilmer.


Ämnen i artikeln:

OnemotionKommunikationsbyråer

Mentos är en ny kund för Onemotion IMC som har tagit fram konceptet som kommer att användas i all marknadsföring framöver som riktar sig till 15-25-åringar.

– Vi har redan en stark position för vårt godis och väljer nu att satsa hårt på att även stärka vår position inom tuggummi-kategorin. Jag är väldigt nöjd med att vi hittat en komplett lösning hos Onemotion IMC med både reklam, pr och event. Det blir dessutom en stark digital kampanj rakt igenom som är tydligt anpassad efter den unga målgruppen, säger Eva Ström, varumärkesansvarig för Mentos hos Valora Trade, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp:
Kundansvarig projektledare: Kristina Lindholm
Cd: Magnus Palmstierna Eckhéll
Ad: Henrik Löwemark
Copy: Embla Panova
Produktionsledare: Sofie Abrahamsson
PR och sociala medier: Fredrik Hillerborg och Karin Hallerbäck
PR-assistent: Linda Wängborg
Projektledare event: Malin Steen
Filmproduktionsbolag: Fido

Se filmen här:

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.