Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Kampanj ska avliva "myter" om torkskåp

Publicerad: 24 oktober 2014, 10:09

Hova-bolaget Nimo tillverkar energisnåla torkskåp. Nu går man ut i kampanjen "Du har fel" för att slå hål på myter om torkskåp och lära svenskarna hur man ska använda torkskåp på rätt sätt. Please copy me är bland annat inblandat i kampanjen.


Nimo lät Scandinfo genomföra en undersökning om attityder till  användningen av torkskåp.

Den visade att många svenskar har uppfattningen att  torkskåp är energislukande, långsamma och tar stor plats, vilket Nimo nu  bemöter genom kampanjen "Du har helt fel!

– Torkskåpet är en svensk  uppfinning som tyvärr blivit missbedömd och ofta bortvald. Det är synd  eftersom tekniken i själva verket är en mycket energisnål och skonsam  metod att torka kläder på, säger Andreas Bjelkholm, marknadsdirektör på  Nimo i en kommentar.

Tvättbjörnen Nimo ger fem lektioner i  hur man torkar kläder på rätt sätt.

Kampanjen innehåller även tidningen  "The Nimo Times – Sanningen om torkskåp".

Nimos torkskåp är sensorstyrda och känner av när tvätten är klar.

Arbetsgrupp:
- Magnus Sjöbäck, projektledare, Sjöbäck PR
- Mattias Åkerberg, copywriter, Please copy me
- Åsa Dahlbäck, AD, Dahlbäck/Söderberg
- Tony Svensson, webb, Tigerton

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.