Byråval
Kappahl väljer ny pr-byrå – ska hjälpa varumärken i förändringsresan
Publicerad: 10 februari 2023, 12:15
Foto: Press
Nu har modevarumärket Kappahl valt en byråpartner för det långsiktiga pr-arbetet. Valet föll på Innovedia, som förutom Kappahl också kommer jobba med varumärkena Newbie, Minories, Xlnt och Kay/day.
Innovedia har tidigare jobbat med bland annat Real Techniques, Wolt och Idun Minerals. Nu inleder man ett långsiktigt pr-arbete för Kappahl samt deras varumärken Newbie, Minories, Xlnt och Kay/day, efter en pitchprocess om inleddes i höstas.
– Vi letade efter en pr-byrå med ett nytänkande, digitalt och kreativt fokus samt med ett stort engagemang och driv, säger Mia Rönquist, social media och influencer specialist på Kappahl Woman, i ett pressmeddelande.
– Kappahl befinner sig på en mycket spännande föryngringsresa både när det gäller Kappahl som varumärke och sortiment. Med hållbarhet som ledstjärna vill vi förändra sättet vi förhåller oss till mode, och detta kommer man se mer av under 2023, fortsätter hon.
Ett av de första uppdragen blir att uppmärksamma barnklädvarumärket Minories tvåårsjubileum i mars.
– Jag är övertygad om att vi kan hjälpa Kappahl med den föryngringsresa de nyss har påbörjat, säger Isabella Wiklander, pr och sociala medier-chef på Innovedia.
– Det kommer att bli en fartfylld start på året där vi ser fram emot mycket event och fantastiska kollektioner. Hos många av de varumärken vi i dag jobbar med på Innovedia ser vi ett ökat fokus på hållbarhet och där kvalar även Kappahl in, som sedan start har jobbat med hållbara material och design. Förutom att det ska bli otroligt roligt och prestigefullt att få jobba tillsammans med Kappahl som varumärke är det helt fantastiska människor vi har att göra med, avslutar hon.