Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Kärcher väljer Publicis som fullservicepartner – bygger byrå runt kunden

Publicerad: 18 november 2021, 10:53

Publicis Groupe ska hjälpa Kärcher med medierådgivning och köp, performance, content, produktion och reklam. Koncernen bygger en egen byrå runt kunden vid namn Publicis Boost.


Ämnen i artikeln:

Publicis Groupe

Kärcher som tillverkar rengöringsprodukter för både professionella och privata användare på en global marknad är det senaste kundtillskottet till Publicis Groupe. Resumé kunde tidigare under hösten avslöja att nätverket knutit till sig Nordens största reklamkonto, en pitch som varumärket än så länge valt att inte kommentera. 

Kärchers omfattande byråupphandling pågick under sommaren. Publicis Groupes uppdrag omfattar 70 marknader, där den svenska är central.

I linje med Publicis byråmodell Power of One skapar en egen byrå runt kunden vid namn Publicis Boost.

– Vi är övertygade om att Publicis skräddarsydda affärsmodell är den rätta för ett globalt familjeägt företag som Kärcher. Målet är att på bästa sätt nå och hjälpa våra kunder i varje del av kundresan, kommenterar Jessica Berggren, nordic marcom manager på Kärcher i Sverige.

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Publicis Groupe

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.