Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Kärnhuset tar hem begravningskund

Publicerad: 28 April 2015, 09:25

Frv: Johan Henriksson (projektledare) och Annica Hedin (copywriter) från Kärnhuset, Peter Göransson, marknadschef Fonus.

Foto: Pressbild.

Fonus-koncernen väljer Kärnhuset som ny reklambyrå. Det står klart efter en pitch där fem byråer tävlade om uppdraget.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerFonusKärnhuset

Fonus-koncernen, med varumärkens som Fonus och Familjens Jurist, har tagit in Kärnhuset. Uppdraget består till en början av att ta fram nya strategi- och kommunikationsplattformar för alla varumärken.

– Vi ser väldigt mycket fram emot att jobba tillsammans med Fonus. Det är svåra och viktiga ämnen, vilket gör det till en intressant kommunikationsutmaning, säger Johan Henriksson, projektledare på Kärnhuset, i en kommentar.

Pitchen, som nyligen avslutades, leddes av Sveriges Annonsörers byråvalsrådgivare Max Apéria.  

– Kärnhuset imponerade med kreativitet och bra insiktsarbete. De visade förståelse för våra verksamheter och utmaningar. Fonuskoncernen har ett spännande förändringsarbete framför sig och vi ser fram emot att ha Kärnhuset med oss på den resan, kommenterar Peter Göransson, marknadschef på Fonus.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.