Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Karriärkund till Number10

Publicerad: 23 mars 2017, 14:53

Den nystartade pr-byrån Number10 har fått in hårdsatsande Careereye som ny kund.


Ämnen i artikeln:

Number10PR-ByråerCaroline Lidman

Resumé har tidigare berättat om pr-byrån Number10 som är en del av kommunikationskoncernen Mason Bower Group. Nu har de vunnit statup-bolaget Careereye som kund. Careereye lanserades skarpt i maj förra året och har sedan dess utvecklats till en plattform där arbetsgivare och arbetstagare kan mötas. Förra veckan fick de in nio miljoner kronor av investmentbolaget Spiltan för att vidareutveckla verksamheten.

– Digitaliseringen och generation Y har transformerat arbetsmarknaden. Unga vill ha mer transparens och är otroligt måna om att hamna på en arbetsplats som speglar deras värderingar. Samtidigt blir företagen mer måna om sitt arbete med employer branding och att upplevas som transparenta och autentiska. Med Number10s förståelse för målgruppen och digitaliseringen kan vi förmedla tjänsten till fler, säger Tommie Cau, vice vd och marknadschef på Careereye, i ett pressmeddelande.

– Vårt hjärta brinner extra för företag som vågar förändra gamla modeller och därför är vi väldigt stolta för att vara en del av i arbetet framåt med dem, säger Caroline Lidman, vd på Number10.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.