Byråval
Karriärkund till Number10
Publicerad: 23 mars 2017, 14:53
Den nystartade pr-byrån Number10 har fått in hårdsatsande Careereye som ny kund.
FT
Fredrik Thambert
Resumé har tidigare berättat om pr-byrån Number10 som är en del av kommunikationskoncernen Mason Bower Group. Nu har de vunnit statup-bolaget Careereye som kund. Careereye lanserades skarpt i maj förra året och har sedan dess utvecklats till en plattform där arbetsgivare och arbetstagare kan mötas. Förra veckan fick de in nio miljoner kronor av investmentbolaget Spiltan för att vidareutveckla verksamheten.
– Digitaliseringen och generation Y har transformerat arbetsmarknaden. Unga vill ha mer transparens och är otroligt måna om att hamna på en arbetsplats som speglar deras värderingar. Samtidigt blir företagen mer måna om sitt arbete med employer branding och att upplevas som transparenta och autentiska. Med Number10s förståelse för målgruppen och digitaliseringen kan vi förmedla tjänsten till fler, säger Tommie Cau, vice vd och marknadschef på Careereye, i ett pressmeddelande.
– Vårt hjärta brinner extra för företag som vågar förändra gamla modeller och därför är vi väldigt stolta för att vara en del av i arbetet framåt med dem, säger Caroline Lidman, vd på Number10.