Byråval
KFC inleder reklamsamarbete med Uncle Unicorn
Publicerad: 20 november 2018, 09:05
Daniel Wall, Jesper Hollstrand, Jakob Swedenborg, Julia Andersson, Melina Aristiadou
Restaurangkedjan KFC aviserar en storsatsning på den svenska marknaden och inleder därför ett samarbete med Uncle Unicorn.
Det senaste året har KFC på den amerikanska marknaden hyllats vitt och brett för sin kommunikation, både i traditionella och sociala medier.
Det senaste åren har restaurangkedjan smugit sig in på den svenska marknaden med ett fåtal restauranger, och nu meddelar bolaget att man det närmsta året ska dubbla antalet restauranger, från sju till 14.
I samband med expansionen inleder man ett samarbete med reklambyrån Uncle Unicorn.
– I Uncle Unicorn hittade vi precis det vi sökte efter hos en reklambyrå. De är snabbfotade och visade på en kreativ höjd vi tror är helt avgörande för att lyckas i dagens medielandskap, säger Jesper Hollstrand, marknadschef KFC Sverige i ett pressmeddelande.
Uppdraget innefattar både strategi och konceptutveckling.
– KFC's etablering i Sverige är superspännande. Efter mina år som marknadschef för Burger King har jag god förståelse för branschen och ser fram emot att få vara med på den här resan, säger Melina Aristiadou, vd på Uncle Unicorn i en kommentar.