Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Kia Motors väljer Familjen

Publicerad: 27 Januari 2020, 13:36

Bilmärket Kia har valt Familjen som ny huvudbyrå. Under 2020 kommer Kia slå mynt av det faktum att man är marknadsledare av elektrifierade bilar i Sverige i kommunikationen.


Ämnen i artikeln:

KiaFamiljen

Under 2020 prognostiseras marknaden för elektrifierade bilar att växa kraftigt. Konkurrensen om att äga positionen kring elektrifieringen är stenhård. Familjens är att ytterligare stärka Kia:s position både hos målgruppen och i samhället – att bli det självklara bilmärket för medvetna familjer.

– Tillsammans med Familjen ska vi försvara och utveckla den position Kia tagit inom elektrifieringen i Sverige. Kia släpper ut minst koldioxid av de tio största bilmärkena i Sverige och hälften Kias försäljning är elektrifierad. Men vi är inte nöjda, Kia kommer att öka graden av elektrifiering under 2020 och framåt, vilket kommer märkas i kommunikationen, säger Jonas Nilsson marknadschef på Kia i en kommentar.

Sofia Björkman, vd på Familjen:

–  Vi vill jobba med företag och varumärken som på ett tydligt sätt driver positivt värde för individer och samhälle. Att få jobba med det ledande bilmärket inom elektrifiering är jättekul och en perfekt match för oss.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

KiaFamiljen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.