Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Kindred Group väljer Adon

Publicerad: 2 Maj 2018, 14:22

Kindred Groups Sverigechef om nya mediebyråpartnern: "Adon visade på stor förståelse, passion och kunskap för vår industri och produkter men ännu viktigare så var det framförallt kemin mellan arbetsgrupperna som klickade direkt".


Ämnen i artikeln:

ByråvalKindred GroupAdonMediebyråer

Upphandlingen genomfördes i slutet av 2017 som involverade flera mediebyråer. Kindred Group med varumärken som bland annat Unibet, Maria Casino och Storspelare nu valt Adon som ny mediebyråpartner.

– AdOn visade på stor förståelse, passion och kunskap för vår industri och produkter men ännu viktigare så var detframförallt kemin mellan arbetsgrupperna som klickade direkt. Vi är övertygade om att de kommer hjälpa oss att fortsätta vara marknadsledande på den svenska marknaden genom effektivare köp, ökad förståelse för våra målgrupper och medier samt genom att stärka upp vår kompetens i nya mediakanaler inför den stundande omregleringen på marknaden under nästa år, säger Kindred Groups Sverigechef, Dersim Sylwan, i en kommentar.

Adons vd, Daniel Eriksson, ser i sin tur det som en historisk milstolpe för mediebyrån och säger bland annat så här om samarbetet:

– Det går inte att komma ifrån att den industri som Kindred Group verkar inom befinner sig i en exceptionell situation idag med fler än 100 konkurrerande varumärken. Dessutom med en reglering i början av 2019 som öppnar upp nya och intressanta kommunikationsmöjligheter. Att då få möjligheten att arbeta med den största aktören inom Spel- och Betting industrin kommer vara både spännande och utmanande, men även utvecklande för oss som mediebyrå.

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.