Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Klart: Klarna väljer DDB

Publicerad: 13 Januari 2016, 11:39

Tove Langseth, creative director på DDB Stockholm

Klarna har under hösten sett sig om efter en reklambyråpartner. Efter en pitch väljer Klarna att inleda ett samarbete med DDB Stockholm.


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmPitchByråval

Klarnas verksamhet 2005 och har i dag över 1400 medarbetare i 18 länder. Klarna utvecklar lösningar som gör det enklare för människor att handla. I dag är företaget den ledande betalningsleverantören och ett av de snabbast växande företagen i Europa.

Dagens Media rapporterade i november om att DDB Stockholm var på väg att ta hem kontot för betalösningsföretaget som ansökte om banktillstånd den 1 oktober hos Finansinspektionen.

– Vi ser fram emot att sätta igång arbetet med att förtydliga och stärka vårt varumärke. Det är viktigt för oss att bygga en stark relation med både handlare och konsumenter. Här upplever vi att vi hittat en mycket intressant partner i DDB Stockholm, säger Klarnas grundare och vd, Sebastian Siemiatkowski i ett pressmeddelande.

DDB Stockholm håller just nu på med att ta fram ett nytt kommunikationskoncept för Klarna.

– Det är mycket kul och spännande att samarbeta med ett företag som Klarna. Vi upplever att det finns ett starkt intresse för kommunikation och en vilja att bryta ny mark som ligger oss på DDB Stockholm nära, säger Tove Langseth creative director på DDB i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmPitchByråval

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.