Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Klassiskt varumärke i ny förpackning

Publicerad: 13 januari 2017, 13:03

Under våren 2017 lanserar MER nya förpackningar gjorda av designbyrån Garbergs Project.


Ämnen i artikeln:

DesignbyråerGarbergs_projectVarumärke

Mer var väldigt aktiva i sin marknadsföring under 1980- och 1900-talet. Nu ska Garbergs Project ge varumärket en nyinjektion. I botten ligger ett omfattande strategi- och designarbete för hela produktportföljen.

– Det känns som ett enormt förtroende att få vara med och förnya ett av Sveriges mest älskade varumärken. MER har en lång, inspirerande historia med många klassiska detaljer att plocka upp och förädla, säger designern Peter Herrmann.

– MER är en svensk smakklassiker från 1962. Men samtidigt som vi värnar om historien måste vi blicka framåt för att flytta fram marknadspositionerna för en produkt som vi alla har en relation till. Garbergs Project behärskar både strategi och design, kompetenser som är lika viktiga för att ta MER in i framtiden,  utvecklar Anna Brolin på Coca-Cola Company

Arbetsgruppen som kommer att ta han om kontot:

Designer: Peter Herrmann
Formgivare: Kelly Lansman
Copy: Jöns Hellsing
Produktionsledare: Maria Backström
Projektledare: Peter Carstens
Designstrateg: Åsa Berg

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.