Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Klättermusen ska bredda – inleder samarbete med The&Partnership Nordics

Publicerad: 5 Maj 2020, 08:00

Ida Holmen, marknadschef på Klättermusen.

The&Partnership Nordics ska hjälpa det svenska friluftsvarumärket med varumärkesstrategi och kommunikation.


Ämnen i artikeln:

KlättermusenThe&Partnership Nordics

Klättermusen är ett friluftsvarumärke grundat 1975 som är särskilt stort inom vandrings- och klättringskretsar. Totalt är de verksamma på 18 marknader och har sedan start haft ett stort fokus på hållbarhet.

Nu inleder de ett byråsamarbete med The&Partnership Nordics som ska jobba med varumärkesstrategi och kommunikation på de 18 marknaderna. Ida Holmen, marknadschef på Klättermusen, berättar att byråsamarbetet är en del i arbetet för att nå ut till en bredare målgrupp.

– Vi står framför en spännande tid i vår varumärkesresa där vi fortsätter värna om vår kärnmålgrupp samtidigt som vi påbörjar en vandring där vi i större grad marknadsför oss mot en bredare målgrupp. I valet av byråpartner var det viktigt för oss att jobba med någon som kan integrera sömlöst med vår marknadsavdelning och som även förstår media på en strategisk och operativ nivå. Det tycker vi att vi hittat hos The&Partnership, säger Ida Holmen, marknadschef på Klättermusen.

– Vi är jätteglada över att få inleda ett samarbete med Klättermusen om deras varumärke och kommunikation. Ett företag som erbjuder produkter av hög kvalité med låg påverkan på naturen och som dessutom förespråkar ett aktivt liv utomhus har aldrig varit mer relevant, säger Joachim Medalen, nordisk VD på The&Partnership.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.