Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Klintberg Niléhn gör Tallink Siljas magasin

Publicerad: 1 December 2015, 13:53

Contentbyrån Klintberg Niléhn döper om kundtidningen till "Ombord" för att nå en ny målgrupp färjeresenärer.

Döper om rederiets kundtidning för att ändra synen på kryssningar. Tallink Silja vill modernisera sitt varumärke.


Ämnen i artikeln:

Klintberg Niléhn

Tidningen, som delas ut i brevlådan till alla lojalitetskunder, byter namn från "Club One" till "Ombord". Uppdraget att göra om magasinet gick till contentbyrån Klintberg Niléhn.

– Vi är inne i en process när vi vill ytterligare stärka och modernisera vårt varumärke men också uppdatera själva synen på kryssningar. Då kändes valet självklart att arbeta med Klintberg Niléhn, som har precis den bakgrund och kunnande som vi letade efter, säger Janis Pavuls, marknadsdirektör på Tallink Silja.

Första numret av "Ombord" har redan skickats till rederiets kunder. Nu hoppas man att fler ska lockas ut på havet.

– Att få arbeta med ett så spännande och framgångsrikt företag som Tallink Silja, som samtidigt har en sådan uttalad förändringsvilja, känns väldigt inspirerande. Om du inte trodde du var kryssningstypen så kommer du bli det efter att ha läst nya Ombord, säger Mårten Niléhn, vd på Klintberg Niléhn.

Mika Wallgren

Ämnen i artikeln:

Klintberg Niléhn

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.