Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 1 december 2015, 13:53
Contentbyrån Klintberg Niléhn döper om kundtidningen till "Ombord" för att nå en ny målgrupp färjeresenärer.
Döper om rederiets kundtidning för att ändra synen på kryssningar. Tallink Silja vill modernisera sitt varumärke.
Ämnen i artikeln:
Klintberg NiléhnTidningen, som delas ut i brevlådan till alla lojalitetskunder, byter namn från "Club One" till "Ombord". Uppdraget att göra om magasinet gick till contentbyrån Klintberg Niléhn.
– Vi är inne i en process när vi vill ytterligare stärka och modernisera vårt varumärke men också uppdatera själva synen på kryssningar. Då kändes valet självklart att arbeta med Klintberg Niléhn, som har precis den bakgrund och kunnande som vi letade efter, säger Janis Pavuls, marknadsdirektör på Tallink Silja.
Första numret av "Ombord" har redan skickats till rederiets kunder. Nu hoppas man att fler ska lockas ut på havet.
– Att få arbeta med ett så spännande och framgångsrikt företag som Tallink Silja, som samtidigt har en sådan uttalad förändringsvilja, känns väldigt inspirerande. Om du inte trodde du var kryssningstypen så kommer du bli det efter att ha läst nya Ombord, säger Mårten Niléhn, vd på Klintberg Niléhn.
Mika Wallgren
Ämnen i artikeln:
Klintberg Niléhn