Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Kocklandslagen till Prat PR – lämnar Food & Friends

Publicerad: 27 januari 2021, 13:34

Sebastian Pettersson, Anders Karlsson, Lisa Lönner, Marie Skogström, Gabriella Finnborg och Jens Ericsson.

Svenska Kocklandslagen letar mer genomslag för sina framgångar. Nu tar de hjälp av Prat PR.


Ämnen i artikeln:

Prat PR

Svenska Kocklandslagen, som utöver seniorerna även inkluderar Juniorkocklandslaget, har länge samarbetat med matspecialisterna på Food & Friends. Nu väljer de dock att skriva ett fyra år långt avtal med en annan mat-inriktad byrå – Prat PR. Förändringen sker i samband med att kocklandslaget stärkt upp den interna organisationen.

– Tillsammans med Prat PR kan vi fortsätta utveckla Kocklandslagen i den riktningen vi haft de senaste åren med idel framgångar och pallplaceringar i våra internationella tävlingar och också göra oss mer kända för allmänheten, säger Jens Ericsson, general manager.

Förhoppningen från Svenska Kocklandslagens sida är att få mer medialt genomslag för sina tävlingsframgångar. Första steget blir att ta fram en ny sajt och en ny sociala medier-strategi.

– Vi vill göra laget mer synligt för svenskarna och kännas lite som när Tre Kronor spelar. Matlagning är numera stort i svenskarnas hjärta. Jag var själv med i Stuttgart för att heja på förra laget och det är tydligt att Sverige är en av världens bästa matnationer, säger Lisa Lönner, själv både kock och PR-konsult på Prat PR.

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Prat PR

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.