Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Köksjätte väljer Ziggy

Publicerad: 12 maj 2014, 10:03

Kökstillverkaren Nobia har valt Ziggy Creative Colony för att utveckla bolagets digitala närvaro. Uppdraget omfattar varumärken som HTH, Marbodal och Poggenpohl.


Ämnen i artikeln:

Ziggy Creative Colony

– Vi ville hitta en byrå som är stark inom kundresor och kundbeteenden i  digitala och fysiska kanaler. Ziggy har djup digital kompetens, vi  uppskattar särskilt deras agila förhållningssätt, säger Kim Lindqvist,  Head of Digital på Nobia i en kommentar.

Nobia äger 20-talet  köksvarumärken i bland annat Sverige, Danmark, Tyskland och  Storbritannien och är noterat på Stockholmsbörsen.

Företaget har genomfört en klassisk byråupphandling, där Ziggy Creative Colony gick segrande ur striden.

–  Vi är oerhört stolta över att en koncern med så många tunga klassiska  varumärken och närvaro över hela Europa väljer att arbeta med oss, säger  Jeanna Rutherhill, vd på Ziggy Creative Colony i en kommentar.

Nobia-koncernen har 440 butiker och 6 500 anställda.

Ziggy har 20-talet anställda och kontor vid Hornstull i Stockholm.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Ziggy Creative Colony

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.