Byråval
Kosmetikatillverkare väljer Hear
Publicerad: 30 april 2021, 07:48
Foto: Press
Hear vinner uppdraget som mediebyrå åt Svenska Krämfabriken.
Ämnen i artikeln:
ByråvalSvenska Krämfabriken grundades 2014 genom en sammanslagning av två familjeföretag, och är idag stora inom hudvårdssegmentet. Företaget både äger egna och distribuerar externa varumärken. Bland de egna varumärkena finns bland annat Recipe For Men, Antonio Axu, Pedicare, Raw Naturals och Ormsalva. Företaget har även ett tredje intäktsben från private label-tillverkning.
Nu anlitar hudvårdsbolaget fullservice-byrån Hear som ny mediebyrå.
– Svenska Krämfabriken är ett väldigt spännande tillväxtföretag och det ska bli enormt roligt att få stödja och vara del i deras satsning och utveckling. Vi är redan igång med planeringen av våra första gemensamma kampanjer och nylansering av ett väldigt spännande varumärke och produkter, säger Urban Hilding, vd på Hear, i ett pressmeddelande.